Nyskaping

10 strategier for de kreative

Med en vekst på 400 prosent har Instagram blitt et viktig verktøy for markedsførere.

Publisert Sist oppdatert

Det sosiale mediet er enkelt å bruke og har ennå ikke blitt annonsedrevet, som for eksempel Facebook, skriver Penny C. Sansevieri, CEO i Author Marketing Experts, i Entrepreneur.

Hun har utarbeidet 10 tips for markedsførere som ønsker å være kreative:

Velg et tema for innleggene dine:

  • Utvikle en plan for hva slags ting du ønsker å poste. Ved å velge denne strategien, kan du utvikle en konto som er mer målrettet
  • Hold deg til temaet ditt, som bør være relatert til kjernebudskapet ditt eller til et emne du promoterer. Temaet kan også ha en fast farge
  • La følgerne dine, og de potensielle følgerne, få vite hva de kan forvente

Instagram-biografi:

  • Styr unna en standard biografi. Velg i stedet beskjeder som styrker din rolle som ekspert og gir oppmerksomhet til det du promoterer
  • Dette kan hjelpe deg med å få trafikk over til din side

Siden din:

  • Du må forsikre deg om at siden din er optimalisert for bruk også av mobile enheter, siden de fleste bruker dette
  • Din URL må være i biografien din, men også i alle postene dine – både som et vannmerke og i forbindelse med kommentarene

Enkle, meningsfulle bilder:

  • Gjennomsnittspersonen blir distrahert i løpet av åtte sekunder. Derfor er det viktig å få publikums oppmerksomhet med klare, meningsfulle bilder som ikke krever mye tankevirksomhet
  • De bør være interessante, inviterende og enkle
  • Siden de fleste brukerne er på mobile enheter, må du ta høyde for skjermbegrensninger. Bildene må ikke inneholde mye tekst

Frekvens:

  • Jo mer du poster, jo raskere vil du vokse
  • Noen av de største kontiene poster mellom 4 og 10 ganger hver dag
  • Én post per dag er et minimum

Hashtags:

  • Hashtags er anbefalt på twitter, men på Instagram er de avgjørende viktige. Jo flere, jo bedre
  • 11 hashtags per post ser ut til å være det magiske tallet, selv om du kan bruke så mange som 30
  • Alle hashtaggene trenger ikke å være inkludert i bildebeskrivelsen, men kan i stedet fungere i kommentarseksjonen

Tagging av andre brukere:

  • Å tagge andre Instagram-brukere, som kan knyttes til dine poster, er en god måte å bruke taggefunksjonen på
  • Brk @ + brukernavnet til dem du tagger
  • Ikke tagg tilfeldige personer. Da vil Instagram gi deg advarsel eller deaktivere kontoen din

Del lokalsjonen din:

  • På samme måte som med «@ brukernavn», er det effektivt å skru på lokasjonen din
  • Å vise andre hvor du befinner deg er en effektiv måte å øke engasjementet på

Gode bilder:

  • Gode bilder er avgjørende for å gjøre seg bemerket på Instagram
  • Holder du deg til et emne, må du sørge for at bildene også gjør det. Da kan du for eksempel bruke stock images fra en bildedelingstjeneste

Spesialtilpassede bilder:

  • Når du har funnet bilder som fungerer for deg, bør du tenke på å spesialtilpasse dem slik at de blir dine egne
  • En produkttittel, en uttalelse fra en berømt person, en enkelt produktanmeldelse eller en teaser promo for en kunngjøring, kan være gode eksempler
  • Uansett hvordan du tilpasser det, sørg for å inkludere logoen din eller URL, slik at bildet ditt finner veien ut av Instagram og inn på internett, der andre enkelt kan finne deg

Entrepreneur / Penny C. Sansevieri

Powered by Labrador CMS