Ledelse

Slik forbedrer du ryktet ditt

Driver du en oppstartsbedrift som har kommet skjevt ut? Her er tips til hvordan du kan komme på rett kurs igjen.

Publisert Sist oppdatert

Redaktør i Publicize PR, George Chilton skriver i Entrepreneur at profesjonell kritikk av gründerprosjektet ditt ikke barer svir – det kan også bety kroken på døra. Det er derfor du må lytte ekstra godt til kritikken.

Her er Chiltons tips til hvordan du kan snu dette til din fordel:

Evaluer kritikken, og lytt til målgruppen din:

  • En dårlig anmeldelse, en kritisk tilbakemelding eller en kaskade av klager, trenger ikke bety at du må legge ned bedriften din
  • Faktisk kan dette vise seg å være nyttig for deg
  • Du må behandle kritikerne som en misfornøyd kunde, og bruke kritikken som et råd til å forbedre deg
  • identifiser problemene som tas opp, og gjør noe med dem

Takk kritikerne dine, og ikke let etter unnskyldninger:

  • Takk kritikerne dine, og gi dem tilbakemelding om at du satte pris på engasjementet deres
  • Vis også at du gjør noe med det som ble kritisert
  • Å få misfornøyde kunder eller kritikere til å føle at de blir hørt, gir et positivt inntrykk

Oppdater produktet ditt, og sørg for at alt er i orden denne gangen:

  • Før du skal lanseres eller søker pressedekning igjen, må du sørge for at produktet ditt er tipp topp og at målgruppen din er fornøyde med oppdateringene dine
  • Husk at kritikken du har fått bare gjelder en gammel versjon av produktet ditt. Kunder og kritikere husker dårlig
  • Skriver du en pressemelding, bør du understreke de nye forbedringene ved produktet ditt

Kilde: Entrepreneur / George Chilton

Powered by Labrador CMS