Nyskaping

KOMMER TIL NORGE: General Assembly tar nå det første steget inn i det norske og svenske kursmarkedet. Fra venstre: Dora Streiffert (leder av Trigger Stockholm), Anand Chopra-McGowan (europasjef i General Assembly), Svetlana Knyazeva (bedriftsdirektør i General Assembly) og Susanne Kaluza (spesialrådgiver i Trigger Oslo).

Global IT-skole satser i Norge

Nå kommer et helt nytt skolekonsept for næringslivet til Norge. For å hjelpe virksomheter med digital omstilling har General Assembly spesialisert seg på korte, intensive kurs som er skreddersydd for næringslivets behov.

Publisert Sist oppdatert

Spotify, Adidas og New York Times er bare noen av de verdensledende selskapene som har brukt General Assembly til å heve de digitale ferdighetene til sine ansatte. Nå kommer den anerkjente skolen til Oslo og Stockholm.

– Målet er å hjelpe folk og selskaper å bygge konkrete, digitale ferdigheter, sier europasjef i General Assembly, Anand Chopra-McGowan, i en pressemelding.

Les mer:

Endrer lærerplaner kontinuerlig

General Assembly er en internasjonalt anerkjent teknologiskole, som har spesialisert seg på korte, intensive kurs skreddersydd næringslivets behov. Skolen har siden oppstarten i 2011 jobbet med 20 prosent av Fortune 500-selskapene, og har kunder som IBM, Spotify, New York Times og Adidas.

– Vi skiller oss fra tradisjonelle akademiske institusjoner i det at vi endrer læreplanene våre i takt med det store selskaper har behov for fra sine ansatte. Vi ser på læreplanene våre som en software og oppdaterer dem nesten hver måned, sier Chopra-McGowan.

General Assembly har studiesteder i 20 byer spredt over fire kontinenter, men har så langt bare hatt én lokasjon i Europa: London. Nå kommer General Assembly til Oslo og Stockholm. Det er grunderfelleskapet Mesh og kommunikasjonsbyrået Trigger som er samarbeidspartnere med General Assembly i Norden.

Vi endrer læreplanene våre i takt med det store selskaper har behov for fra sine ansatte

Starter i høst

– Digital kompetanse trenger ikke være forbeholdt kjappe 20-åringer. Dette er noe alle kan lære seg, men da må det være presentert på en måte folk forstår, være konkret og oppleves matnyttig fra første dag. General Assembly er blant de beste i verden på akkurat dette, og jeg både stolt og glad for at vi nå kan tilby skreddersydde kurs fra dem i det nordiske markedet, sier prosjektleder Susanne Kaluza i Trigger.

Høsten 2017 kommer General Assembly sammen med Trigger derfor til å begynne å tilby intensive, ukelange kurs – eller såkalte bootcamps – innen utvalgte nøkkelemner som digital markedsføring, produktledelse og innovasjon i Oslo og Stockholm. I Oslo vil kursene foregå på gründerkollektivet Mesh.

– Når det gjelder etterutdanning og digitalisering er det viktig å ikke bare tenke nasjonalt, men hente inn de råeste, internasjonale aktørene for et best mulig tilbud, forteller grunnlegger av Mesh, Anders Mjåset.

Etterspørselen etter IKT-kompetanse er svært høy, og bedriftene sliter med å finne nok folk. Det er også oplest og vedtatt at norske ledere ikke er godt nok forberedt på digitalisering.

– Hovedmålgruppen vår er ledere i selskaper som ønsker å heve den digitale kompetansen hos sine ansatte, ansatte som merker at jobben deres holder på å endre seg, og folk som ønsker å jobbe i ledende selskaper, men trenger konkret, digital kunnskap raskt, sier bedriftsdirektør i General Assembly Svetlana Knyazeva.

General Assembly

  • General Assembly er en tech--skole som ble startet i 2011, og har hentet nærmere 800 millioner kroner i finansiering.
  • Etablert i 20 byer verden over, kommer nå til Oslo og Stockholm.
  • Kåret til «Mest innovative selskap innen utdannelse» av Fast Company
  • Over 100 store selskaper har brukt General Assembly til å heve de ansattes digitale kompetanse, deriblant Visa, Walmark, L'Oreal, Mastercard, Estée Lauder, General Electric, J.P. Morgan og Adidas.
  • Har jobbet med 20 prosent av Fortune 500-lista.
Powered by Labrador CMS