Nyskaping

INMA-sjefen slutter

– Oppdraget hans er utført, sier styret.

Publisert Sist oppdatert

Daglig leder i INMA, Kenneth Eriksen, slutter. INMA er en interesseorganisasjon for bedrifter som leverer digital markedsføring, kommunikasjon og teknologi – en non profit-organisasjon, som jobber på vegne av sine medlemmer. I en melding fra interesseorganisasjonen heter det at «oppdraget Kenneth Eriksen fikk da han ble ansatt i INMA tilbake i 2012 nå er fullført».

– Økonomien er god, rutinene er bra, styret er bra. Fremtiden for INMA er lys, sier Kenneth Eriksen til Kampanje.

Til tross for at både organisasjon og leder er fornøyde har omsetningen likevel falt, fra rundt 10 millioner – til fjorårets 7,6 millioner, for bransjeforeningen. INMA har sine største inntektskilder fra en omfattende kurs og eventvirksomhet, og står blant annet bak konsepter som «Performance»-konferansen, «8minutes», i tillegg til «Gulltaggen».

– Uviss fremtid

Ifølge Eriksen beveger organisasjonen seg inn i spennende tider, der spennende nye muligheter venter:

– Jeg mener vi er inne i et paradigmeskifte akkurat nå. Kombinasjonen av digitalisering, kunstig intelligens og personvern, gjør at fremtiden er uviss og mange muligheter oppstår. I en slik tid ønsker også jeg å stå friere til å hoppe på muligheter som måtte åpenbare seg, sier Kenneth Eriksen.

Powered by Labrador CMS