Nyskaping

Vipps har vist at de er Norges mest populære betalingsapp, og dukker opp på snakkis-toppen på en tredjeplass.

Dette er årets mest populære merkevarer

Publisert Sist oppdatert

I Norge har YouGov BrandIndex intervjuet 100 personer hver dag som er representative for den generelle befolkningen, og spør om deres kjennskap og holdninger til 250 forskjellige merkevarer.

Kiwi er fortsatt på førsteplass når det gjelder rangeringer for høyest positiv omtale. På annenplass er FINN.no, mens nykommeren Vipps kommer inn på en tredjeplass.

Volkswagen har hatt størst fremgang i positiv omtale, når man sammenligner opp mot tallene fra 2016, skriver YouGov i en pressemelding.

Omdømmekrise

Kiwi tar førsteplassen med en såkalt «Buzz»-score på 28,2. FINN.no ligger på andreplass med en score på 25,6 poeng. FINN.no er også den merkevaren som norske kvinner i størst grad har et generelt positivt inntrykk av.

Vipps har vist at de er Norges mest populære betalingsapp, og dukker opp på snakkis-toppen på en tredjeplass.

Rema 1000, som har vært på topp i flere år, er nå helt ute av topp 10. Rema 1000 har hatt en omdømmekrise i kjølvannet av blant annet Bestevenn-strategien.

Volkswagen er merkevaren med sterkest fremgang, og har økt sin BUZZ, og kommer styrket ut av 2017. Volkswagen har forbedret sin score med 5,9 poeng og ender på en samlet score på 11,8 poeng.

Volkswagen fikk massiv negativ mediedekning i forbindelse med dieselskandalen i 2015, men har fått markant positiv utvikling av BUZZ gjennom 2017.

Powered by Labrador CMS