Kjære leser,

Publisert: 28. september 2009 kl 12.00
Oppdatert: 23. mai 2016 kl 22.12

Gründere, småbedriftseiere og -ledere har i stor grad de samme behovene for informasjon og inspirasjon. De strever i en virksomhet som de ønsker skal blomstre mest mulig. Vår ambisjon er å gi en liten skjerv til dette.

Røttene går nesten 47 år tilbake, da «Bedriftsøkonomisk Informasjon» ble startet av BI, så lang erfaring i å skrive for bedrifter sitter i veggene. Bladet endret senere navn til Økonomisk Rapport.

Magasinet Gründer er bare noen få årganger gammelt, men tar med seg inn i det sammenslåtte bladet en spisset satsing på nyskapning og inspirasjon for ledere av små og mellomstore bedrifter.

Begge bladene har lagt stor vekt på nyttestoff. Det fortsetter vi med. Vi vet at en viktig grunn til at folk kjøper bladet er at de finner nyttige artikler i det - ideer, informasjon og eksempler de kan ta med seg i hverdagen.

Bedriftsreportasjer vil fortsatt være en viktig del av bladet. Bedriftsledere og eieres røster skal bli hørt. Derfor er i alt 23 av dem representert i denne utgaven.

Gründer Økonomisk Rapport skal også fortelle om viktige endringer i rammebetingelsene for det å drive næringsvirksomhet. Det kan være politiske beslutninger, men også nye trender.

Hvis du er abonnent, får du en «pakke» som også inneholder Ukeavisen Ledelse. Som navnet indikerer, har denne mye lederstoff, men som et ledd i omleggingen av Mentor Mediers business-publikasjoner, får avisen en egen seksjon for næringsliv og nyskapning. Foruten nyskapning, kan du i denne seksjonen lese om de store makroperspektivene, enten det er om finanskrisen eller endringer i mulighetene for norske selskap til å drive i Russland eller eksportere til EU.

Saken fortsetter under annonsen

Avisen leses mye av personer i store virksomheter, men den er en naturlig kilde for alle som er interessert i økonomi og næringsliv.

Lykke til med lesingen.