sosiale_medier_.jpg
Når det gjelder kommunikasjon er det bedre med kvalitet framfor kvantitet.

3 råd om markedsføring

Publisert: 26. juni 2013 kl 09.23
Oppdatert: 23. mai 2016 kl 22.31

Dorie Clark, skribent hos Forbes innefor salg og markedsføring, oppgir tre grunner til at markedsføring ikke alltid gir de forventede resultatene:

  • Gammeldags oppfatning av personlig salg
    Personlige møter og relasjoner betyr noe for salg, men mange selskaper utnytter ikke de mulighetene teknologien gir dem. Kunder ønsker å undersøke ting på nettet selv. Selgerne er dermed heller ikke så overlegne på informasjonssiden som de var tidligere. Før skulle selgere svare på alle mulige spørsmål. I dag finner kunden ut mer selv. Selgere må imidlertid fremdeles være eksperter i å bygge relasjoner, inngi tillit og forstå kundebehov.
  • Tror at mer kommunikasjon er bedre kommunikasjon
    Blogger, sosiale medier og nettsider gjør at ethvert selskap kan publisere ubegrensede mengder med informasjon. Det gjelder imidlertid å motstå fristelsen til å overlesse folk med informasjon. Istedenfor å informere mer, hold deg til det som er relevant.
  • Lager ikke den rette markedsføringsmiksen
    Å lage en glimrende markedsføringsplattform er fint, men for å drive etterspørselen må du gjerne markedsføre i flere kanaler. I den rette miksen. Det er ikke snakk om enten eller, men både og.
Saken fortsetter under annonsen