Annonse
Foto: Dreamstime.com

Engasjerte medarbeidere hadde best resultater

Konsulentselskapet Ennova har gjort en analyse i en stor virksomhet innenfor finans i Norden hvor de har sett nærmere på jobbengasjement.

Funnene de har gjort viser at ansatte med høyt engasjement oppnådde 9 prosent høyere kundelojalitet enn sine mindre motiverte kolleger. Dette forteller Even Bolstad, daglig leder i HR Norge, i en pressemelding fra Pressenytt.  

Resultater fra samme studien viste at de mest engasjerte medarbeiderne stod for en inntjening som i snitt lå 40 prosent høyere enn det mindre motiverte kolleger fikk til.

– Engasjement kan knyttes til nyskaping, kundefokus, kvalitetsfokus, produktivitet, endringsvilje og sykefravær. Går du på jobb med høyt engasjement trekker disse faktorene i positiv retning sammenlignet med kolleger med middels eller lavt engasjement, sier Bolstad i pressemeldingen. 

Annonse
Annonse