Arbeidsliv

Fem ting du må få bort fra LinkedIn-profilen din

Publisert Sist oppdatert

Som på alle andre sosiale medier handler det profesjonelle nettverket LinkedIn om oppmerksomhet. Profilen din har ikke mange sekundene på å imponere en potensielle arbeidsgiver. Ifølge LinkedIns egne data har du bare 10 sekunder å gjøre det på.

Da gjelder det å ha en profil fri for støy og uromoment. Her er magasinet Fast Company sine fem tips til å renske opp i profilen din for å gjøre den mer attraktiv:

1) Unngå moteordene

I fjor var de hyppigst brukte moteordene «lederskap», «lidenskapelig», «strategisk», «kreativ» og «fokusert». Når såpass mange bruker dem blir det desto viktigere å bare bruke slike ord om deg selv når du faktisk kan stå inne for det.

2) Unngå superlativer

I stedet for å skrive at du er den beste selgeren i firmaet ditt eller den dyktigste konsulenten i bransjen, prøv heller å vise til konkrete resultater som viser akkurat hvor god du er.

3) Unngå tvetydig informasjon

Hva betyr egentlig kjennskap til «Google Analytics»? Vet du hva det er, vet du hvordan du skal bruke de grunnleggende funksjonene eller kan du gjennomføre inngående analyser? Fjern all informasjon som kan feiltolkes.

4) Fjern utdatert eller irrelevant informasjon

Hvis du har kommet et stykke ut i karriereløpet ditt er det ikke lenger relevant hvilken deltidsjobb du hadde da du var student.

Du kan også fjerne egenskaper som det forventes at alle har, som grunnleggende teknologiforståelse.

5) Hold det profesjonelt

LinkedIn er et profesjonelt nettverk, ikke et sted hvor du deler informasjon om hva du gjør på fritiden. Det finnes det en hel rekke andre sosiale medier til.

Nyhetsbrev

Klikk her for å melde deg på et eller flere av Dagens Perspektivs nyhetsbrev.


Powered by Labrador CMS