Annonse
Flere Nav-ansatte ved et større kontor opplyser at generalistmodellen gjør at de stadig må prioritere kortsiktige frister fremfor langsiktige mål.  Foto: Lise Åserud/NTB scanpix    
Nav-ansatte

Korte frister vinner over langsiktige mål

Et flertall av ansatte opplever at de kortsiktige oppgavene vinner over de langsiktige når arbeidspresset er stort. Det går fram av en studie av et større Nav-kontor, som er organisert etter den såkalte generalistmodellen.

– De fleste veilederne jeg har intervjuet, syntes det var vanskelig å kombinere oppfølgingsoppgaver og det å saksbehandle sosialhjelpssøknader, sier sosialantropolog Maria Sæther.  

Les resten med abonnement fra
Velg det abonnementet som passer best for deg. Priser fra:
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her

Velferd + DP

Annonse

Velferd + DP

Annonse