Annonse
Illustrasjonsfoto. Foto: Ruslan Galiullin | Dreamstime.com

Attest​Må vi derfor skrive at arbeidstaker har gjort en god jobb?

Spørsmål: Vi har en ansatt som akkurat har sagt opp sin stilling hos oss. Vi skriver alltid attester til tidligere medarbeidere, men normalt bare kort om stillingen, varigheten og kort om arbeidsoppgavene. Vi skriver stort sett ikke noe om hvordan arbeidet har vært utført. Dette krever imidlertid denne arbeidstakeren. Må vi derfor skrive at han har gjort en god jobb osv.?

Personalkonsulent

Lese resten?
Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement

Spør DP-juristene

Har du spørsmål om arbeidsrett?

Advokatene Kari Bergeius Andersen og Arvid R. Ødegård, begge partnere i Advokatfirmaet Storeng, Beck & Due Lund, svarer hver uke på lesernes spørsmål om arbeidsrett.

Med seg har de Elisabeth Dolva Sandøy, Maria Eek Stefansson og Marianne Gjerstad. Tjenesten er gratis.

Send dine spørsmål til redaksjonen, advokat Arvid Ødegård, eller advokat Kari Bergeius Andersen ved å klikke på navnene.

Les alle spørsmål og svar her!


Annonse

Spør DP-juristene

Har du spørsmål om arbeidsrett?

Advokatene Kari Bergeius Andersen og Arvid R. Ødegård, begge partnere i Advokatfirmaet Storeng, Beck & Due Lund, svarer hver uke på lesernes spørsmål om arbeidsrett.

Med seg har de Elisabeth Dolva Sandøy, Maria Eek Stefansson og Marianne Gjerstad. Tjenesten er gratis.

Send dine spørsmål til redaksjonen, advokat Arvid Ødegård, eller advokat Kari Bergeius Andersen ved å klikke på navnene.

Les alle spørsmål og svar her!


Annonse