Annonse
En klar miljøprofil blir stadig viktigere viser svar fra 138 norske bedriftsledere. Den norske banken Storebrand landet i fjor plass nummer to i Forbes årlige kåring av verdens mest bærekraftige bedrifter, kun slått av Siemens. Foto: Håkon Mosvold Larsen/NTB scanpix    

Norske bedrifter satser stadig grønnere

En sterk miljøprofil blir sett på som attraktivt når bedrifter vurderes som samarbeidspartnere.

– En annen drivkraft er moralsk og etisk begrunnet, ut i fra en ansvarsfølelse og det å oppføre seg ‘skikkelig’, sier Anne Norheim-Hansen, assisterende professor ved Kedge Business School som ligger i Frankrike.

Norheim-Hansen er forfatter av den nye undersøkelsen publisert i det akademiske tidsskriftet Journal of Business Ethics som har samlet svar fra 138 norske bedriftsledere.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Annonse
Annonse