Annonse
Illustrasjonsfoto.  Foto: pixelfit/iStock
Juristene svarer

Må ansatte informeres når en ny stilling i bedriften utlyses?

Spørsmål: I forbindelse med utlysningen av en ny stilling i vår bedrift er det reist spørsmål om bedriftens ansatte må informeres om stillingen i forkant. Finnes det noen slik plikt og hva innebærer den eventuelt?

Svar: Av arbeidsmiljøloven § 14-1 følger det en plikt for arbeidsgiver til å informereansatte om nye stillinger i virksomheten. Plikten gjelder både overfor faste og midlertidige ansatte.

Les resten med abonnement fra
Velg det abonnementet som passer best for deg. Priser fra:
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her

Spør juristene

Har du spørsmål om arbeidsrett?

Har du spørsmål om arbeidsrett? Send de til oss ved å klikke her.

Les alle spørsmål og svar her!


Annonse

Spør juristene

Har du spørsmål om arbeidsrett?

Har du spørsmål om arbeidsrett? Send de til oss ved å klikke her.

Les alle spørsmål og svar her!


Annonse