Nyheter

22 % besøksøkning på Easyfairs-messene

Fastfood&Café og Restauranexpo hadde, sammen med Logistikk og Distribusjon, Easyfairs Empack, e-commerce Norge og Butikkleverandør, til sammen 4 617 besøkende de to messedagene, 17. og 18. februar, på Norges Varemesse.

Publisert Sist oppdatert

Hva med Fastfood&Café og Restauranexpo spesifikt? Dessverre kan vi ikke lese ut eksakte sifre om de ulike messene; vi kan bare gå ut med de totale tallene. Og det totale besøkstallet pr. dag var

• dag 1: 2 553

• dag 2: 2 064

Det innebærer en økning på 22 prosent fra 2015, opplyser prosjektkoordinator Emelie Alvesand til fastfood.no. De seks messene samlet totalt 220 utstillere.

Hun har ingen kommentar til om utstillere og besøkende var fornøyd med Fastfood&Café og Restauranexpo.

Suksess for e-commerce og Butikkleverandør

Derimot melder Easyfairs at “e-commerce Norge sammen med Butikkleverandør var en stor suksess”:

Hallen hadde totalt fire scener og Butikkleverandør og e-commerce scenene var velfylte med nysgjerrige besøkere når talere som Johanne Kjuus fra Vire, Peo Eriksson fra Daymaker, Cecilie Staude, Svein Harald Røine og Sigurd Herrlin Sørensen inntok scenen. I tillegg arrangerte vi en halvdag spesielt for butikksjefer som også viste seg å være en fulltreffer i programmet, kommenterer Lina Malm-Lund, prosjektleder for messene.

Glad og stolt

Jeg er så utrolig glad og stolt over at møteplassen har etablert seg i det norske markedet. Å få gå rundt og høre fra både utstillere og besøkere at det er givende og fremfor alt oppfyller forventningene er utrolig gøy! Som messearrangør er det en kvittering på at vi har truffet rett, sier Lina Malm-Lund.

Daglig leder Aina Kise i ComCare fikk god respons på DiscGo, et system for å hurtiglade mobil, GoPro-kamera og iPad: ”Lad opp gjestene dine!” (Foto: Odd Henrik Vanebo)

Tilfeldige kommentarer

Noen tilfeldige kommentarer vi snappet opp fra utstillere: ”Litt for bred messe totalt sett. (…) Vi på mat var for få, og det hører jeg også de på ’data’ mener. (…) Vi er fornøyd med besøket på egen stand. (…) Nå får vi reise hjem og se hva vi får ut av kontaktene vi fikk på messen…”

Flytter til Telenor Arena i 2018

Neste gang messen arrangeres er 14.15. februar 2018 på Telenor Arena.

Bildet på toppen: Vegar Pettersen i Lofotprodukt AS hadde det travelt med å sample produktnyheten ’fish-bite’. (Foto: Odd Henrik Vanebo)

Powered by Labrador CMS