Annonse
Foto: DHL

DHL Express og Universal Music Group samarbeider om nytt musikkinitiativ med globalt søkelys på de hotteste nye artistene

  • De legendariske innspillingsstudioene Abbey Road London og Capital Studios Los Angeles støtter flere innovative aktiviteter

  • Zoe Weeks kickstarter programmet med sin aller første headliner-konsert

DHL Express, verdens ledende ekspressleverandør, og Universal Music Group (UMG), verdens ledende musikkbaserte underholdningsselskap, introduserer FAST-TRACK, et nytt musikkprogram som forbinder artister og fans ved å bruke begge selskapers lokale og globale ekspertise, skriver selskapet i en pressemelding.

DHL FAST-TRACK skal levere morgendagens musikk i dag ved å støtte musikkreisen til de hotteste nye artistene, og hjelpe med å levere deres særegne lydbilde til nytt publikum over hele verden. Dette skal bringe fansen nærmere artistene de elsker og uforglemmelige musikkopplevelser, blant annet med innovative digitale aktiviteter, intime konserter, unikt innhold, miljøinitiativer og mye mer.

FAST-TRACK er et kontinuerlig program som forbinder globale publikum ved å skape og dele kulturelle øyeblikk av musikk som inspirerer, underholder og engasjerer. Å bringe artister og fans nærmere enn noensinne, fortelle de utallige historiene bak en artists kreative prosess, samtidig som de bidrar til å forsterke deres reise.

For å starte opp DHL FAST-TRACK-programmet, vil to av UMGs legendariske innspillingsstudioer, Abbey Road Studios (UK) og Capitol Studios (USA) samarbeide med FAST-TRACK. Disse globale ikonene innen musikk tilfører sin ekspertise, og de støtter et mangfold av kreative aktiviteter, og feirer det fantastiske talentet til de utvalgte artistene.

– Både musikk og DHL kobler sammen mennesker over hele verden hver dag, sier Mike Parra, administrerende direktør i DHL Express Americas og Global Head of Sponsorships. 

– Vi er veldig glade for vårt nye globale partnerskap med Universal Music Group i DHL FAST-TRACK-programmet, der vår felles banebrytende verdier og internasjonale ekspertise vil bringe fansen nærmere, og koble dem til artistene de elsker gjennom innovative opplevelser og uforglemmelige øyeblikk.

Jeremy Huffelmann, General Manager for Abbey Road Studios, er opptatt av at nye talenter bringes nærmere fansen sin:

– Abbey Road har lenge vært en plattform for å muliggjøre og utvikle nye talenter, med mange utrolige artister som starter sin musikalske reise i studioet vårt. Ved å utnevne DHL til Abbey Road Studios sin offisielle logistikkpartner i dette spennende FAST-TRACK-programmet, vil vi aktivt bringe nye talenter nærmere fansen deres.

Den som kickstarter DHL FAST-TRACKs omfattende globale program, er den Hamburg-baserte sangeren og låtskriveren Zoe Wees, som har blitt sett og streamet over 600 millioner ganger. Zoes debutlåt "Control" fra 2020 fengslet fans over hele verden, og hennes FAST-TRACK-opptreden vil være hennes aller første headliner-konsert med fullt band.

Forsterket av DHLs lidenskap for innovasjon, blir Zoes første konsert foreviget og festet til vinyl i Abbey Road Studios i London. I tråd med navnet på musikkprogrammet vil et begrenset antall vinylplater bli "fast-tracked" rykende ferske ut til fansen takket være DHLs globale ekspresslogistikk – en spesiell levering som for noen heldige fans vil bli et minne for livet.

Olivier Robert-Murphy, konserndirektør i Universal Music Group for Brands, kommenterer:

– Å støtte den kreative utviklingen til nye og fremadstormende talenter er kjernen i det vi gjør i Universal Music Group. I DHL Express har vi en partner med ekspertise innen både lokal og global innovasjon, en unik støtte når vi kobler disse fenomenale artistene sammen med millioner av fans over hele verden.

DHL FAST-TRACK fortsetter å holde takten utover i 2021 og fremover med flere fristende, kulturelle musikkøyeblikk. Spotlighten rettes først mot USA med støtte fra de ikoniske Capitol Studios, for deretter vendes mot Asia i 2022 etter hvert som vi fortsetter å presentere verdens ferskeste nye talenter, og støtte dem på deres lokale til globale reise.

Annonse
Annonse