Annonse
Foto: Glasscage | Dreamstime

Anbefalte alternativer kan lure deg

Innen atferdsøkonomien finnes det et fenomen som heter «nudging», eller dulting på norsk. Det er en liten dytt i ryggen for å få folk til å gjøre det som er fornuftig for dem selv, for eksempel gjennom å gi dem muligheten til å velge en standardisert eller anbefalt løsning. Forbrukere som ønsker å avvike fra standardløsningen må dermed selv aktivt velge seg bort.

Dette kan vise seg å føre til dårligere beslutninger.

Les resten med abonnement fra
Velg det abonnementet som passer best for deg. Rabatt fra:
50%
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her

Lederbibliotek

Har du spørsmål om ledelse?

I vårt lederbibliotek finner du ekspertrådene, fagartiklene og verktøyene som hjelper deg som leder.

Gå til Lederbiblioteket.


Annonse

Lederbibliotek

Har du spørsmål om ledelse?

I vårt lederbibliotek finner du ekspertrådene, fagartiklene og verktøyene som hjelper deg som leder.

Gå til Lederbiblioteket.


Annonse