Annonse
Det er lettere for lederen, læreren, forelderen og treneren å ty til incentiver enn å jobbe aktivt med hjelp til prestasjonsutvikling, men det fører ikke til gode prestasjoner, skriver BI-professor Bård Kuvaas. Foto: Jorgenmac | Dreamstime
Motivasjon

– Bonus gir ikke bedre prestasjoner

Det skilles mellom direkte og indirekte incentiveffekter.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement

Lederbibliotek

Har du spørsmål om ledelse?

I vårt lederbibliotek finner du ekspertrådene, fagartiklene og verktøyene som hjelper deg som leder.

Gå til Lederbiblioteket.


Annonse

Lederbibliotek

Har du spørsmål om ledelse?

I vårt lederbibliotek finner du ekspertrådene, fagartiklene og verktøyene som hjelper deg som leder.

Gå til Lederbiblioteket.


Annonse