Annonse
Hos Norges Geotekniske Institutt (NGI) hentes skuespillere inn for å gi ingeniører som er prosjektledere situasjonstrening. HR-sjef i NGI, Inger Kristine Tovslid, og James Strout, direktør for teknologiutvikling og innovasjon, er godt fornøyde med samarbeidet. Her er de fotografert i NGIs løsmasse-laboratorium. Foto: Anita Myklemyr

Bedrifters bruk av kreative næringer​– Kan brukes til langt mer enn pynt og estetikk

I et løsmasse-laboratorium hos Norges Geotekniske Institutt (NGI) på Ullevål jobber et knippe ingeniører med å teste egenskapene til ulike typer løsmasse. Lange rør har blitt borret ned i bakken. Prøver av leire, sand og silt er blitt hentet opp fra dypet. På vegne av veibyggere, entreprenører, oljenæringen og andre kunder testes løsmassens mekaniske egenskaper; det være seg styrke og deformasjon, sammensetning og tetning.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement

Bruk av kreative bransjer i næringslivet

I en undersøkelse fra Center for Creative Industries ved Handelshøyskolen BI har 500 bedriftsledere svart på spørsmål om benyttelse av/ samarbeid med kreative bransjer og yrkesgrupper det siste året (2016). 47 prosent oppgir at de ikke bruker/vet ikke om de bruker kreative næringer.
 
Dette er de bransjene de lederne som bruker kreative næringer oppgir å bruke mest:
  • Reklamebransjen (27 %)
  • Musikkbransjen (15 %)
  • Arkitektbransjen (13 %)
  • Eventbransjen (12 %)
  • Designbransjen (12 %)
 
Kilde: Anne-Britt Gran, professor ved Handelshøyskolen BI og leder for Center for Creative Industries, BI.
Annonse

Bruk av kreative bransjer i næringslivet

I en undersøkelse fra Center for Creative Industries ved Handelshøyskolen BI har 500 bedriftsledere svart på spørsmål om benyttelse av/ samarbeid med kreative bransjer og yrkesgrupper det siste året (2016). 47 prosent oppgir at de ikke bruker/vet ikke om de bruker kreative næringer.
 
Dette er de bransjene de lederne som bruker kreative næringer oppgir å bruke mest:
  • Reklamebransjen (27 %)
  • Musikkbransjen (15 %)
  • Arkitektbransjen (13 %)
  • Eventbransjen (12 %)
  • Designbransjen (12 %)
 
Kilde: Anne-Britt Gran, professor ved Handelshøyskolen BI og leder for Center for Creative Industries, BI.
Annonse