Annonse
Foto: Everett Collection Inc. | Dreamstime.com

Slik kan du overbevise andre om at ideen din er en vinner

Tenk deg at du har en virkelig god idé, kanskje en av de beste og viktigste ideene som er kommet opp på arbeidsplassen din på lang tid. Likevel kan det være vanskelig å selge inn og få gehør for ideen.

Når det kan være vanskelig å nå igjennom, så kan noe av forklaringen være at vi mennesker helst vil beskytte det som er velkjent for oss fra før. I psykologifaget kalles det status-quo-bias; vi har en systematisk tendens til å foretrekke det kjente framfor nye alternativer.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement

Lederbibliotek

Har du spørsmål om ledelse?

I vårt lederbibliotek finner du ekspertrådene, fagartiklene og verktøyene som hjelper deg som leder.

Gå til Lederbiblioteket.


Annonse

Lederbibliotek

Har du spørsmål om ledelse?

I vårt lederbibliotek finner du ekspertrådene, fagartiklene og verktøyene som hjelper deg som leder.

Gå til Lederbiblioteket.


Annonse