Ledelse

#1: Ta i bruk skytjenester.

3 råd for å slippe administrasjonsarbeid

Publisert Sist oppdatert

I en undersøkelse gjennomført av Visma, blant 1038 små og mellomstore, svenske virksomheter, svarte 25 prosent at forenklinger i administrasjonsoppgavene var viktig for dem å jobbe med framover.

Virksomheter finner stadig nye løsninger for å forenkle de administrative oppgavene, som for eksempel kundebehandling, arkiv og datalagring.

Her er tre tips til hvilke grep en liten bedrift kan ta for å minske administrasjonsarbeidet:

  • Ta i bruk skytjenester: Overvei å gi opp det lokale. Å lagre data på lokale harddisker har ikke lenger noen spesiell funksjon. Skytjenester er sikre, enkle og kommer som regel med automatisk sikkerhetskopiering.

  • Digitaliser alt: Papirdokumenter kan være oversiktlig i starten, men etter hvert som man vokser og trenger rask tilgang til gamle dokumenter kan det bli vanskelig å finne fram. Digitaliser alt, og lagre det i skyen. Da finner du tilbake til det du trenger, når du trenger det.

  • Sentraliser informasjonen: Skaff et CRM-system (CRM = «customer relationship management), altså et dataprogram som samler all informasjon om hver enkelt kunde, og gjør det enkelt å holde oversikten samt kommunisere med den aktuelle kunden.

Kilde: VR-tidningen

Prøv DP

Klikk her for å prøve Dagens Perspektiv.


Powered by Labrador CMS