Annonse
Alunorte-anlegget til Hydro i Brasil byr på store tillitsutfordringer hos lokalbefolkningen og myndighetene. Foto: REUTERS/Ricardo Moraes/File Photo

– Bedriftene må fortjene tilliten

For bedrifter handler tillit om å ha en sosial legitimitet. Den sosiale kapitalen deres er den tilliten man har fra interessentene sine, som kunder, leverandører og aksjonærer, og er svært viktig for organisasjoner.

Men noe gjør at tillit i dag kommer mer på agendaen enn før. Tillit har ikke blitt viktigere for bedriftene, men det har blitt vanskeligere å håndtere.

Det mener Siri Granum Carson, førsteamanuensis ved NTNU, som har forsket mye på næringslivsetikk og samfunnsansvar.

Les resten med abonnement fra
Velg det abonnementet som passer best for deg. Priser fra:
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her

Nyhetsbrev

Klikk her for å melde deg på et eller flere av Dagens Perspektivs nyhetsbrev.


Annonse

Nyhetsbrev

Klikk her for å melde deg på et eller flere av Dagens Perspektivs nyhetsbrev.


Annonse