Annonse
Alunorte-anlegget til Hydro i Brasil byr på store tillitsutfordringer hos lokalbefolkningen og myndighetene. Foto: REUTERS/Ricardo Moraes/File Photo

– Bedriftene må fortjene tilliten

For bedrifter handler tillit om å ha en sosial legitimitet. Den sosiale kapitalen deres er den tilliten man har fra interessentene sine, som kunder, leverandører og aksjonærer, og er svært viktig for organisasjoner.

Men noe gjør at tillit i dag kommer mer på agendaen enn før. Tillit har ikke blitt viktigere for bedriftene, men det har blitt vanskeligere å håndtere.

Det mener Siri Granum Carson, førsteamanuensis ved NTNU, som har forsket mye på næringslivsetikk og samfunnsansvar.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement

Nyhetsbrev

Klikk her for å melde deg på et eller flere av Dagens Perspektivs nyhetsbrev.


Annonse

Nyhetsbrev

Klikk her for å melde deg på et eller flere av Dagens Perspektivs nyhetsbrev.


Annonse