Annonse
Foto: Rawpixelimages | Dreamstime.
Lederverktøy

Ny undersøkelse​Dette er god lederkommunikasjon

Kommunikasjon blir i mange undersøkelser dratt fram som en av de viktigste egenskapene hos en leder. God kommunikasjon er viktig i oppgangstider, og kanskje enda viktigere i tider med turbulens og store omstillinger. Men hva er egentlig god lederkommunikasjon?

Lese resten?
Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement

5 kommunikasjonsråd til ­norske ledere

Basert på resultatene i undersøkelsen kommer Gillian Warner-Søderholm og assistens Annika Søderholm med fem råd til ledere som ønsker å kommunisere i tråd med norske arbeidstakeres preferanser:

  • Ikke bruk for mye rik overtalelsesretorikk. Vær klar, enkel og tydelig.

  • Unngå hierarkiske måter å kommunisere på. Snakk direkte til dem det gjelder.

  • Ikke press ansatte med for mye snakk om «produktivitet, produktivitet, produktivitet». Gi heller autonomi og tillit.

  • Husk å mestre og ta hensyn til «allergier» og preferanser i lederkommunikasjon – det er du som tar et valg hver dag.

  • Husk, det er du som kan fagfeltet, det er du som har spisskompetanse, våg å kommunisere dette.

Annonse

5 kommunikasjonsråd til ­norske ledere

Basert på resultatene i undersøkelsen kommer Gillian Warner-Søderholm og assistens Annika Søderholm med fem råd til ledere som ønsker å kommunisere i tråd med norske arbeidstakeres preferanser:

  • Ikke bruk for mye rik overtalelsesretorikk. Vær klar, enkel og tydelig.

  • Unngå hierarkiske måter å kommunisere på. Snakk direkte til dem det gjelder.

  • Ikke press ansatte med for mye snakk om «produktivitet, produktivitet, produktivitet». Gi heller autonomi og tillit.

  • Husk å mestre og ta hensyn til «allergier» og preferanser i lederkommunikasjon – det er du som tar et valg hver dag.

  • Husk, det er du som kan fagfeltet, det er du som har spisskompetanse, våg å kommunisere dette.