Ledelse

Ny administrerende direktør av Food Folk Norge Børre Kleivan.

Han blir ny toppsjef i Food Folk Norge

Børre Kleivan blir ny leder av Food Folk Norge, som forvalter merkevaren McDonald’s i det norske markedet.

Publisert Sist oppdatert

Kleivan kommer fra stillingen som administrerende direktør i Europcar Norge, og tiltrer stillingen 3.februar 2020.

– Jeg gleder meg veldig til, og er samtidig ydmyk ovenfor, å bli en del av en så imponerende merkevare og suksess som McDonald’s er både internasjonalt og i Norge. McDonald’s verdier og klare mål om å skape et fantastisk sted å jobbe, og å hele tiden utvikle og trene medarbeidere og franchisepartnere, er noe som imponerer meg, sier Kleivan.

– Det er et konstant arbeid med å skape den beste opplevelsen for gjestene. Jeg ser frem til å møte og jobbe sammen med alle de dyktige og talentfulle medarbeiderne og franchisetakerne i McDonald's.

Lojal mot kjerneproduktet

– Vi er strålende fornøyd med at Børre blir med på laget. Han har en sterk, norsk franchisebakgrunn med en god merittliste i virksomhetene han har jobbet med. I tillegg betyr hans erfaring i restaurant- og hotellbransjen at han virkelig forstår gjestfrihet og gjesteopplevelse, sier Andrew Miller, CEO i Food Folk Group.

– Vi er sikre på at Børre i samarbeid med Food Folk Norway og våre glimrende norske franchisetakere vil bygge videre på det sterke teamet som allerede er i markedet og fortsette å bygge videre på de fantastiske resultatene som er oppnådd de siste årene, sier han.

Børre Kleivan er født 5. april 1971. Han har en Master of Business Administration fra BI i Oslo og en BSc Management Studies, Hotel Management, fra University of Surrey i England.

Han har bred erfaring fra franchiseselskaper som administrerende direktør i Europcar Norge og franchisesjef i Polygon AS, i tillegg til at han har lang erfaring fra restaurantbransjen blant annet som daglig leder ved Theatercaféen i Oslo.

– For meg representerer McDonald’s et produkt og en merkevare som har ønsker, styrke og evner å utvikle seg i tråd med de konstante endringer og forventninger markedet har, og samtidig være lojale mot kjerneproduktet og –verdiene. Etter å ha jobbet noen år utenfor restaurantindustrien ser jeg frem til igjen å jobbe i en bransje som ligger mitt hjerte nært, sier Kleivan.

Karrieresteg

Powered by Labrador CMS