Annonse
Ved å ha empati for at medarbeidere er stresset og dele dine egne mestringsstrategier med dem, viser du empati. Foto: laflor/iStock

Slik takler du stress uten å gi medarbeiderne en kald skulder

Å holde seg rolig i stressende situasjoner er en god egenskap. Uheldigvis kan denne kvaliteten oppfattes av noen som likegyldighet. Det kan skade karrieren din som leder.

Tall fra The American Institute of Stress viser at 40 prosent av arbeidstakere oppfatter jobbene sine som veldig eller ekstremt stressende.

Under pandemien har derimot stressnivået til yrkesaktive skutt til vers. Nye tall viser at syv av ti voksne føler at økonomien er en betydelig kilde til stress.

Les resten med abonnement fra
Velg det abonnementet som passer best for deg. Priser fra:
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse