Ledelse

Ensomhet kan føre til helseproblemer, redusert produktivitet, økt turnover og utbrenthet.

Fem måter du kan hjelpe ensomme ansatte på hjemmekontor

Mange av dem som ble stasjonert på hjemmekontor kan ha følt seg litt ekstra ensomme i arbeidstiden det siste året. Her er fem tilnærminger du som leder kan vurdere.

Publisert Sist oppdatert

LEST OM LEDELSE. Ensomhet kan føre til helseproblemer, redusert produktivitet, økt turnover og utbrenthet. Professor Constance Noonan Hadley fra Boston University har forsket på hva som skal til for å hindre ensomhet på arbeidsplasser.

Hun skriver på Harvard Business Review at selv om økt ansikt til ansikt-samhandling vil være gunstig for noen aspekter for arbeidet, vil det i seg selv ikke skape sterke mellommenneskelige bånd blant kollegaer.

I artikkelen lister hun opp fem viktige elementer for å bygge kvalitetsrelasjoner på arbeidsplassen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Dagens Perspektiv

Se våre tilbud

Dagens Perspektiv
Digitalt

Se våre tilbud

Powered by Labrador CMS