Annonse
De færreste arbeidskonflikter er personkonflikter, men de oppfattes, håndteres og behandles som det av arbeidsgivere og HR-avdelinger. Foto: SIphotography/iStock
Lederverktøy

Slik unngår du at fagkonflikter blir personkonflikter

Når en har passert «punktet» hvor det ikke nytter å snakke med og/eller gi «instrukser» til ansatte om hvordan de skal oppføre seg overfor hverandre, er det nødvendig med både metoder og kompetanse som er utviklet og tilpasset for slike situasjoner.

Erfaringen til Jørn Martin Unneland og Jon Erik Børresten fra konsulentvirksomheten Level2 er at personkonflikter som har nådd et visst nivå, krever involvering og engasjement.

Les resten med abonnement fra
Velg det abonnementet som passer best for deg. Priser fra:
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse