Annonse
dreamstime_s_19.jpg

Få kundene til å åpne e-posten du sender

Skal du lykkes med e-post-markedsføring, er første bud at mottagerne faktisk åpner e-posten de får fra deg. For å få det til å skje, gang etter gang, er det fire smarte innfallsvinkler, skriver DJ Waldow, markedsføringskonsulent fra Calfornia, hos entrepreneur.com

  • Løs et problem
    Hvis kunder vet at et nyhetsbrev inneholder informasjon/tilbud som hjelper dem med å løse et problem, er det sannsynlig at de vil abonnere på det og åpne det.
  • Spar kunden for penger
    Dette er e-post som inneholder forlokkende tilbud og rabatter. Gjerne markedsført allerede i tittelfeltet.
  • Gjør kunden smartere
    Det er mange der ute som har lyst til å lære. Hvis du bare sender ut ren salgsmail, prøv noe nytt. Prøv en miks der du også sender ut noen e-poster som kun informerer.
  • Tilby litt underholdning
    Noen e-poster kan inneholde et underholdningselement, en morsom video etc,  for å opprettholde lesing. Kanskje gir det også salg.

Det går an å mikse de fire virkemidlene, men det vanligste er ifølge Waldow å bruke ett grep om gangen.

 

Annonse
Annonse