Foto: Mor Aases død er ofte en scene som gjør stort inntrykk, slik er det i denne oppsetningen også. Peer er en kjærlig sønn med et nært forhold til sin mor. Til venstre den gamle Peer, Toralv Maurstad, som minnes fortiden. Foto: Stig Ove Dirdal, Det Norske Teatret
Maurstad som den gamle Peer Gynt:

Et drama uten frelser

I forestillingen som går på Det norske teatret for tiden er Ibsens lange lesedrama ikke bare kuttet adskillig ned, men også klippet i stykker og satt sammen på ny. Scenene kommer ikke når du venter dem. Vi hører om løken som tilsynelatende er uten kjerne, vi hører om Peers drømmer om å bli keiser over hele verden, vi ser Peer i Afrika hvor han skryter av seg selv og sin rikdom overfor en internasjonal gruppe av sleipe forretningsmenn.

For å lese resten må du abonnere
Prøv første mnd for kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her