Annonse
nettby.jpg
VG og Dagbladet har skrinlagt den bitre striden om hvorvidt VG knabbet kildekoder fra Dagbladet da avisen bygde opp VG Nettby. VG innrømmer ikke å ha gjort noe galt.

VG betaler 24 mill til Dagbladet

Dagbladet har bekyldt VG for å urettmessig bruke kildekoder fra Dagbladets DB Medialab i utviklingen av Nettby. Dagbladet har operert med bleøp mellom 165 og 600 millioner i påstått tap.

Det er en ren prosessøkonomisk vurdering. Vi tror at saken ville gått helt til Høyesterett og at den er så uklar at partene måtte båret saksomkostningene selv. Da fant vi ut at vi kan bruke ressursene på en bedre måte, sier administrerende direktør i VG, Torry Pedersen, til E24.

- Vi vet at det er vanskelig å nå frem med høye erstatninger i norsk rett og 24 millioner kroner er mye penger. Det ligger i sakens natur at man aldri er helt fornøyd med et forlik, men jeg synes dette er en god og balansert løsning, sier John Arne Markussen, konserndirektør i Berner Gruppen, som eier Dagbladet.

Annonse
Annonse