Nyskaping

Empati og mangfold skal gi suksess

Har empati og mangfold innvirkning på globale selskapers ytelse? Svaret på det er ifølge Belinda Parmar og Joelle Emerson et klart «ja». 8. mars kommer de til Technoport-konferansen for å dele sine tanker om hvordan menneskelige egenskaper kan sette fart på inntjening og måloppnåelse.

Publisert Sist oppdatert

Joelle Emerson er administrerende direktør i Paradigm og samarbeider med lederne for noen av verdens mest innovative selskaper, som Twitter, Airbnb, Slack og Asana. Hennes hovedoppgave er å konsultere og rådgi med tanke på mangfold og inkluderingsstrategier. Hun er utdannet ved Stanford Law School, og har jobbet som advokat med spesielt fokus på kvinners arbeidsrettigheter. Emerson kommer til Technoport for å fortelle om blant annet de mulige konsekvensene av at selskaper unnlater å fokusere på mangfold og inkludering, skriver Technoport i en pressemeldig.

En annen sterk kvinne, er Belinda Parmar, administrerende direktør i The Empathy Business. Hun kommer til Technoport for å snakke om de myke sidene av business.

– Empati øker markedsverdi og gir mer inntjening

The Empathy Business står bak verdens første empatiindeks, som rangerer mer enn 170 selskaper. De ti best rangerte selskapene i indeksen har økt mer enn dobbelt så mye i markedsverdi som de nederste ti, og genererte i tillegg 50 prosent mer inntjening.

Parmar mener at politikken og næringslivet aldri har trengt mer empati, og hennes visjon er å gjøre næringslivet til et mer empatisk sted. På Technoport-konferansen deler hun sine tanker om sammenhengen mellom nivået av empati funnet i en organisasjon, og dens prestasjon.

Parmar er også grunnlegger av Little Miss Geek, en kampanje som har til hensikt å inspirere jenter til å bli pionerer innen teknologi. Hun ble i 2014 utnevnt av World Economic Forum til Young Global Leader, og ble samme år tildelt en OBE-tittel (kommandørdame) for tjenester til den britiske teknologiindustrien.

Powered by Labrador CMS