Nyskaping

– Vi satt og trommet på indianertrommer i dagevis

Å stimulere til at medarbeiderne kan være kreative er viktig, men du må ikke glemme å sette av tilstrekkelig med tid for å få løst konkrete oppgaver, mener innovasjonsprofessor.

Publisert Sist oppdatert

Gjennom å arrangere digitale innovasjonsøkter vekker Volvo Cars liv i medarbeiderne innovasjonskraft, skriver nettstedet Entrepreneur. Her er alle invitert, og alle innspill tas vare på. Et åpent sinn er en forutsetning for at den gode oppfinnelsen skal kunne komme på bordet.

– Vårt fokus ligger på å sparke i gang kreativiteten, og på å få folk til å dele idéene sine, sier Charlotta Ahlberg, Corporate Innovation Manager i Volvo Cars, til nettstedet.

Her hjemme lekes også idéene frem. Sjur Dagestad er professor emeritus og partner i innovasjonsselskapet Innoco AS. Han var den første vinneren av Reodor-prisen, og er kjent både for sine innovasjoner, sin foredragsvirksomhet og som forfatter av innovasjonsbøker.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Dagens Perspektiv

Se våre tilbud

Dagens Perspektiv
Digitalt

Se våre tilbud

Powered by Labrador CMS