Annonse
– Vi ser at mange av kundene har blitt flinkere på det digitale, mens det er noen som ikke får det til. Denne utfordringen har i enda større grad kommet til overflaten under pandemien, sier leder for personmarked i DNB, Ingjerd Blekeli Spiten. Foto: Camilla Skjær Brugrand
Da landet stengte ned

– Flere ikke-digitale bankkunder enn man først trodde

I samfunnet er litt over 600.000 personer, eller 14 prosent av nordmenn fra 16 år og oppover, er ikke-digitale. Det viser funn fra Kompetanse Norges undersøkelse av befolkningens digitale ferdigheter som ble gjennomført i høst.

DNB anslår at 270.000 av deres kunder er halvdigitale, hvor man eksempelvis trenger hjelp til å betale regningene sine eller ikke benytter seg av nettbank.

Les resten med abonnement fra
Velg det abonnementet som passer best for deg. Rabatt fra:
50%
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse