Nyheter

I fjor fikk Den Lille Nøttefabrikken, her representert ved adm.dir. Anders Brynildsen, ros av utenriksminister Børge Brende for det samme prosjektet som nå resulterte i en pris. (Foto: DLN)

Vant DLFs samfunnsansvarspris

At Brynild Gruppen AS og Den Lille Nøttefabrikken var vinneren, ble kunngjort torsdag kveld under høstens bransjetreff i Tønsberg.

Publisert Sist oppdatert

Prisen deles ut til merkevarebedrifter som tar et betydelig og viktig samfunnsansvar.

Brynild Gruppen var nominert for første gang, og det er vårt prosjekt i Mosambik vi vant med, sier markedsdirektør Flemming Formoe til f-b.no.

Dette var juryens begrunnelse: "Den Lille Nøttefabrikkens bærekraftige nøtter fra Mosambik er et godt eksempel på at høy produktkvalitet og bærekraftig handel kan gå hånd i hånd. Prosjektet gir økt levestandard i Mosambik, og bedre kvalitet for norske forbrukere. I en krevende verdikjede har Brynild Gruppen bidratt til en mangdobling av lokal verdiskapning i Mosambik og sikret markedsadgang for 4.000 bønder."

De to andre bedriftene som konkurrerte med Brynild Gruppen, var Orkla og Mills. Orkla Food Norge har fjernet nærmere 75 tonn med salt fra porteføljen. Mills DA har satt fokus på mentalhelse i kostholdsdebatten.

(Kilde: Fredriksstad Blad/f-b.no)

Powered by Labrador CMS