Arbeidsliv
ID 5933780 © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Vanskelig å endre førsteinntrykket
Nyere forskning viser at det er mye lettere å miste et godt rykte enn å skaffe seg et.
Nadav Klein og Ed O’Brien er psykologiforskere ved University of Chicago og har forsket på hvor fort folk er villige til å endre inntrykket sitt av andre. I et eksperiment som involverte 201 deltagere, ba de «Barbara» utføre positive og negative handlinger mot ulike personer, for så å observere tiden det tok å bygge et positivt kontra et negativt omdømme.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen