Annonse
Det er stor forskjell på menns og kvinners mobilhandel-vaner.
Det er stor forskjell på menns og kvinners mobilhandel-vaner. Foto: Berit Roald / NTscanpix

Eksplosiv vekst i mobilshopping - kvinner i førersetet

Menn og kvinner bruker mobiltelefonen omtrent like mye i hverdagen, og handler like mye på nett.
 
Mobiltelefonen brukes også flittig av begge kjønn for å finne informasjon om varer i forkant av kjøp på nett. Når det kommer til å gjennomføre kjøp av fysiske varer, derimot, viser tall funnet i Posten og Brings seneste netthandelundersøkelse (utført av Ipsos MMA) en tydelig forskjell: der kvinner ikke nøler med å gjennomføre kjøp via mobiltelefonen, tar menn heller turen til datamaskinen.
 
– Dette burde være interessant for alle som driver nettbutikk som retter seg mot kvinner. Kvinnene har en langt høyere konvertering på mobil enn det mennene har, og det er viktig å tenke på når du utvikler nettbutikken din. Å tilpasse den spesielt for mobil er et must, sier E-handelsdirektør i Posten og Bring, Gunnar Henriksen.
 
Undersøkelsen gjennomfører 1000 nettbaserte intervjuer i kvartalet, med personer som har gjennomført minst ett nettkjøp i året. Resultatet er landsrepresentativt, fordelt på kjønn, aldet og bosted. Alle respondenter i undersøkelsen er over 18 år, opplyser Posten.

Eksplosiv vekst

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Annonse
Annonse