Annonse
PR-råd: Gjennomfør analyser som måler både hva folk trodde eller gjorde før PR-kampanjen - og hva de tenker og tror etterpå. Foto: Dreamstime. 

Slik evaluerer du PR-tiltakene

Kommunikasjonsdirektører må i økende grad forsvare sine budsjetter og sine investeringer i kommunikasjonstiltak for å dokumentere at tiltakene har medført økte inntekter eller reduserte utgifter for bedriften. Evaluering av tiltakene er derfor både viktig og nødvendig. Professor Peggy Simcic Brønn ved Institutt for kommunikasjon ved Handelshøyskolen BI anbefaler i «Lederens verktøykasse» på BIs hjemmesider en evalueringsmodell på tre nivåer som hun omtaler som «utfall», «uttak» og «resultater».

Les resten med abonnement fra
Velg det abonnementet som passer best for deg. Priser fra:
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse