Arbeidsliv

3 tips om e-post

Det kan gå litt fort i svingene når vi kommuniserer via e-post.

Publisert Sist oppdatert

De fleste av oss er selvlærte brukere av e-post. Vi har lagt oss til noen vaner, kanskje uten å tenke over om dette er den beste måten å jobbe på.

Kevin Daum, som har gitt ut flere bøker om markedsføring, har hos Inc.com laget en liste over råd for å snu det han mener er dårlige e-postvaner. Dette er tre av dem:

  • Gi rask respons, også når du ikke vet svaret.
    Folk forventer svar raskt. Hvis du er usikker, kan det fungere å sende en kort melding hvor du skriver at du sjekke opp ting og komme tilbake om en dag eller to. Da justeres forventningene til avsenderen.
  • Gjør om på overskriften i emnefeltet når dere skifter tema.
    Mange får svært mye e-post. Gode, relevante overskrifter gjør det lettere å søke i e-postene senere.
  • Skriv korte, poengterte e-postmeldinger.
    Styr unna lange tekster som er innom mange ulike temaer. Ikke bruk e-post hvis du egentlig har behov for en prat eller et møte.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnenter gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS