Arbeidsliv
Den ansatte kommer ofte for sent, retter seg ikke alltid etter beskjeder, og har vært frekk mot kundene.
fizkes/iStock
En ansatt er frekk mot kundene og kommer for sent. Kan vi si han opp uten advarsler?
Juristene svarer.
Spørsmål: Vi har en ansatt i vår virksomhet som vi ikke lenger ønsker å beholde. Den ansatte kommer ofte for sent, retter seg ikke alltid etter beskjeder, og har vært frekk mot våre kunder. Problemet er at vi ikke har gitt den ansatte noen advarsler.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Med Borten Moe får kjernekraft bein å gå på
NSF varsler flere søksmål: – Arbeidsgiver spekulerer i deltidsstillinger
Regjeringen åpner for å vurdere asylmottak i utlandet – vekker reaksjoner
Fredsprisvinneren: – Folk har risikert livet for at jeg skal være her
Regjeringens egen basketballbane får kritikk: – Garantert Norges dyreste idrettshall
Mest leste artikler
Slakter eget slagord
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse