Annonse
Arbeidsliv
Én av tre bruker sosiale medier til jobbjakt
Hver tredje nordmann bruker sosiale medier aktivt når de leter etter jobb, viser en ny undersøkelse.
Annonse
31,5 prosent av de spurte har brukt sosiale medier til jobbjakt, mens 19,6 prosent har søkt jobb via slike nettsteder, viser en undersøkelse utført for bemanningsselskapet Xtra personell.
Det er kvinner som er de mest ivrige brukerne av sosiale medier i jobbjakten. Blant de spurte kvinnene svarer 35,9 prosent at de bruker sosiale medier når de ser etter jobb, mens 27,4 prosent av mennene svarer det samme.
– Det er som forventet at andelen som søker jobb via sosiale medier, øker jevnt. Jeg tror potensialet for ytterligere økning i årene som kommer, sier administrerende direktør Kristian Fæste i Xtra personell. (©NTB)
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen