Arbeidsliv
VIL SATSE PÅ GRÜNDERE: Linda Hofstad Helleland sier det blir viktig for Norge å satse på gründer og entreprenører i fremtiden. De diskuterer om de vil følge en ren svensk modell, eller tilpasse den mer for det norske arbeidsmarkedet.
Stian Lysberg Solum / NTB
Høyre vil gi fast ansatte rett til seks måneders gründer-perm
I sitt andreutkast til nytt partiprogram foreslår Høyre å innføre gründerpermisjon. Målet er å gjøre det enklere for gründere å starte egen bedrift.
– For å bevare velferden må vi skape de nye jobbene. Gründere og entreprenørene blir helt avhengig i det arbeidet, sier distrikts- og digitaliseringsminister Linda Hofstad Helleland (H) til NTB.
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett
1 mnd
19,- 209,-
KJØP
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett og papir
3 mnd
99,- 765,-
KJØP
Nylige artikler
20 alvorlige fallulykker på jobb siden april: – Dette er for høye tall
Rubio: USA vil ha Iran-avtale, men ikke for enhver pris
Utviklingsministeren: – Norske penger hjelper folk i Venezuela
Frankrike stenger atomreaktorer i varmen
Våre viktigste kolleger bor på innsiden
Mest leste artikler
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
Må sjefen for E-tjenesten ha militær bakgrunn? Strid om sivil leder
ADHD i arbeidslivet: Slik kan åpenhet og fleksibilitet gi bedre resultater på jobb
Ståle Langvik: Statlig sløsing skjuler snikrasjonering i velferden
Tom Karp om sterke ledere: Derfor utfordres demokrati og ledelse nå