Arbeidsliv
Jeg er med på å starte opp en bedrift, der det vil være behov for at de ansatte jobber overtid fra tid til annen, avhengig av hvilke prosjekter vi har inne. Foto: coffeekai/iStock
Kan vi avtale avspasering i stedet for overtidsbetaling?
Juristene svarer.
Spørsmål: Jeg er med på å starte opp en bedrift, der det vil være behov for at de ansatte jobber overtid fra tid til annen, avhengig av hvilke prosjekter vi har inne.
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett
1 mnd
19,- 209,-
KJØP
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett og papir
3 mnd
99,- 765,-
KJØP
Nylige artikler
Fotball og nasjonsbygging i Tyskland
Samlede lettelser i inntektsskatten på over 20 milliarder er blant skattekommisjonens forslag
KI er et speil. Det er ikke sikkert at du liker det du ser
Må du være klar for å delta? Hva om det er deltakelse som gjør oss klare?
Digitaliseringsministeren roper varsku om tek-gigantenes overtak
Mest leste artikler
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
Tom Karp om sterke ledere: Derfor utfordres demokrati og ledelse nå
Slik blir du funnet av rekrutterere på LinkedIn.
Tom H. Skoglund: Når blir ledelse manipulasjon? Om påvirkning, etikk og Cialdinis prinsipper
Må sjefen for E-tjenesten ha militær bakgrunn? Strid om sivil leder