Arbeidsliv
Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Kan vi la ansatte jobbe utover den avtalte aldersgrensen?
DP-juristene svarer.
Spørsmål: Vi har innført 70 års aldersgrense i vår virksomhet. Før lovendringene var grensen fastsatt på 67 år. I et par tilfelle har vi imidlertid hatt lyst til å la ansatte jobbe utover denne avtalte aldersgrensen. Kan vi det og hvilken risiko løper vi ved å gjøre det?
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett
1 mnd
19,- 209,-
KJØP
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett og papir
3 mnd
99,- 765,-
KJØP
Nylige artikler
Regjeringen vil at alle skal få behandling innen 60 dager
Forsvaret settes inn for å løse politioppgaver i fredstid – en varslet løsning som bør vekke innbyggere og politikere
Sløseri på toppen, snikrasjonering på bunnen
Har inngått sluttavtale – får ikke attest
Kvinneandelen blant styreledere i statens selskaper faller for tredje år på rad
Mest leste artikler
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
Slik blir du funnet av rekrutterere på LinkedIn.
Tidligere Nav-sjef Hans Christian Holte leder KI Norge: Vil skille KI-hype fra reelle endringer
Tom Karp om sterke ledere: Derfor utfordres demokrati og ledelse nå
Ståle Langvik om tillitsreform og bemanningskrise: Helsepersonellplan 2040 møter eldrebølgen