Arbeidsliv
Problemet er at vi har vurdert noen av de nyeste ansatte som best egnet for videre drift, sammenlignet med de ansatte med lenger ansiennitet.
skynesher/iStock
Kan vi nedbemanne de med lengst ansiennitet og beholde de nyeste ansatte?
Juristene svarer.
Spørsmål: Som følge av ettervirkninger av koronapandemien, sliter virksomheten økonomisk. Vi har den siste tiden diskutert nødvendigheten av å nedbemanne i enkelte avdelinger for å sikre et bærekraftig selskap i fremtiden. De berørte ansatte har mellom ett og fem års ansiennitet.
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett
1 mnd
19,- 209,-
KJØP
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett og papir
3 mnd
99,- 765,-
KJØP
Nylige artikler
Fotball og nasjonsbygging i Tyskland
Samlede lettelser i inntektsskatten på over 20 milliarder er blant skattekommisjonens forslag
KI er et speil. Det er ikke sikkert at du liker det du ser
Må du være klar for å delta? Hva om det er deltakelse som gjør oss klare?
Digitaliseringsministeren roper varsku om tek-gigantenes overtak
Mest leste artikler
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
Tom Karp om sterke ledere: Derfor utfordres demokrati og ledelse nå
Slik blir du funnet av rekrutterere på LinkedIn.
Tom H. Skoglund: Når blir ledelse manipulasjon? Om påvirkning, etikk og Cialdinis prinsipper
Må sjefen for E-tjenesten ha militær bakgrunn? Strid om sivil leder