Arbeidsliv

Problemet er at vi har vurdert noen av de nyeste ansatte som best egnet for videre drift, sammenlignet med de ansatte med lenger ansiennitet.

Kan vi nedbemanne de med lengst ansiennitet og beholde de nyeste ansatte?

Juristene svarer.

Publisert Sist oppdatert

­Spørsmål: Som følge av ettervirkninger av koronapandemien, sliter virksomheten økonomisk. Vi har den siste tiden diskutert nødvendigheten av å nedbemanne i enkelte avdelinger for å sikre et bærekraftig selskap i fremtiden. De berørte ansatte har mellom ett og fem års ansiennitet.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett
1 mnd

19,- 209,-

KJØP

Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett og papir
3 mnd

99,- 765,-

KJØP

Powered by Labrador CMS