Arbeidsliv
Negative holdninger til andre kan bli selvoppfyllende profetier. Prøv heller å fokusere på det beste i andre og å utvikle ditt positive ordforråd.
Samtaletips
Hvis du på forhånd har stemplet den andre som arrogant eller noe annet negativt, blir det sjelden noen god samtale.
En vanlig kommunikasjonssynd på arbeidsplassen er at vi dømmer og nedvurderer andre, sier retorikkrådgiver Gabrielle Salander til suntliv.nu. Hun forteller at mange har for vane å snakke om hvordan andre er og at de setter et negativt stempel på hvordan personen er. For eksempel ved å si: «Han er så arrogant.»
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Når sjefen gruer seg til julebordet
EUs jernrammer er dårlig butikk
Hvordan får vi et forsvarlig rehabiliteringstilbud fremover?
Høyre vil gi prins Sverre Magnus fulltidsjobb i kongehuset
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen