Arbeidsliv

Svak dagligvarevekst i 2015

Dagligvaremarkedet vokste med bare 2,6 prosent i 2015, den laveste veksten på mange år. Kiwi og Extra økte mest.

Publisert Sist oppdatert

Ikke bare var veksten lav, men det var også historisk høy avskalling i butikkmassen. Totalt hadde vi 93 færre butikker ved utgangen av 2015 enn ved forrige årsskifte. Totalt var det 3806 dagligvarebutikker i Norge ved inngangen til januar.

Det ble solgt dagligvarer for 164,3 milliarder kroner i fjor, mot 160,1 året før. Det viser den årlige Dagligvarerapporten fra analyseselskapet Nielsen.

Ventet utvikling

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Dagens Perspektiv

Se våre tilbud

Dagens Perspektiv
Digitalt

Se våre tilbud

Powered by Labrador CMS