Arbeidsliv
− Hovedproblemet er rett og slett at terskelen for å gi noen en sjanse, er altfor høy, sier Jørund Rytman i SMB Norge. (Foto: SMB Norge)
− Terskelen for å ansette folk med «hull i CV-en» er altfor høy
Større mulighet for midlertidige ansettelser og et mindre komplisert regelverk, er veien å gå hvis flere av dem som står utenfor arbeidslivet skal komme i jobb.
Det mener Jørund Rytman, administrerende direktør i SMB Norge, som organiserer små og mellomstore bedrifter. Han tar nå bladet fra munnen, og gir en svært praktisk forklaring på hvorfor ikke flere av de 700.000 som står utenfor arbeidslivet kommer i jobb:
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett
1 mnd
19,- 209,-
KJØP
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett og papir
3 mnd
99,- 765,-
KJØP
Nylige artikler
20 alvorlige fallulykker på jobb siden april: – Dette er for høye tall
Rubio: USA vil ha Iran-avtale, men ikke for enhver pris
Utviklingsministeren: – Norske penger hjelper folk i Venezuela
Frankrike stenger atomreaktorer i varmen
Våre viktigste kolleger bor på innsiden
Mest leste artikler
Må sjefen for E-tjenesten ha militær bakgrunn? Strid om sivil leder
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
ADHD i arbeidslivet: Slik kan åpenhet og fleksibilitet gi bedre resultater på jobb
Studie: Narsissistiske ledere vil ha ansatte tilbake på kontoret
Pål Voss om at ledere lærer feil ting om kunstig intelligens: Derfor er dømmekraft viktigst