Annonse
Arbeidsliv
Vin? – Nei takk!
Dropper du vinen er det større sjanse for at du får jobben – i alle fall om sjefen er amerikansk.
Annonse
En undersøkelse fra universitetene i Michigan og Pennsylvania viser nemlig at alkoholkonsum assosieres med lavere intelligens – noe som selvsagt ikke er positivt i en ansettelsesvurdering.
Så om du blir invitert med på en uformell ansettelsessamtale over en middag, bør du takke nei til vinen, skriver E24.
Undersøkelsen viste at de fleste mellomlederene vurderte jobbsøkerkandidaten som mindre itelligent hvis kandidaten bestilte vin, uavhengig av hva sjefen bestillte. Men om sjefen bestillte cola før kandidaten bestillte vin, scoret kandidaten enda dårligere.
Nylige artikler
Forsvaret bistår politiet med vakthold i Oslo
Trump: – Vi avsluttet krigen med Iran i dag
Norsk sokkel har passert toppen – eksporten på rekordnivå
Om fornuft og dømmekraft i lederskapet
Jeg jobber med KI. Derfor vil jeg helst ikke snakke om KI
Mest leste artikler
Torbjørn Aas om når styring tar plassen til ledelse: Derfor må offentlig sektor styres bedre
Norsk studie: Toppledere lar personlige verdier og følelser styre beslutninger
Studentenes reaksjon på kunstig intelligens handler ikke bare om jobber, men om læring, kritisk tenkning og et mer krevende arbeidsliv.
Anthropic ber om KI-pause: Reell advarsel eller smart PR-stunt?
NHH-studie gjort i norske bedrifter: Tjenende ledelse kan påvirke lønnsomheten negativt