Ledelse

FINNMARKSLØPET: God stemning, gode kjerneverdier og en entusiastisk målgruppe.

Slik får du event-suksess

Noen arrangement har stor suksess og går med store overskudd, mens andre sliter og går konkurs. En ny bok viser noen av suksesskriteriene.

Publisert Sist oppdatert

Professor Nina Katrine Prebensen ved Høgskolen i Sørøst-Norge har nylig gitt ut boken «Fra ide til suksess. Om å samskape verdifulle eventer» på Cappelen Damm. Her oppsummerer hun egen og annen forskning på området og peker på noen av faktorene som bidrar til at folk fra hele verden reiser til Alta i mars for å være med på Finnmarksløpet eller at folk tar seg fri fra jobben i en hel uke midt på vinteren å være med på Tromsø Internasjonale filmfestival. Hun bruker disse to, sammen med Festspillene i Nord-Norge, som eksempler på suksessfulle arrangementer, eller «eventer», som det gjerne kalles.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS