Ledelse

Innholdet på Instagram-kontoen til Apotek 1 er det de ansatte selv som fyller opp. Det er ikke overlatt til toppledelsen eller de profesjonelt ansatte kommunikasjonsfolka.

Bruker medarbeiderne til å styrke merkevaren

Fredagsdans på servicekontoret, pakking på kjølelageret og morgenrutiner i apoteket før dagen starter – dette deler Apotek 1 på Instagram. Og det er ikke kommunikasjonsavdelingen, men medarbeiderne selv som står bak. Er det en god eller risikabel strategi?

Publisert Sist oppdatert

­

Vi ønsker at innholdet skal være så autentisk som mulig, så vi redigerer lite. Medarbeiderne kommer med ideene, og lager innholdet selv. De kan selvsagt sparre med oss, og vi kan hjelpe dem med tekniske klipp og redigering hvis de vil, men mange gjør alt dette selv, sier Anette Vetland, leder for rekruttering og employer branding i Apotek 1.

Det som startet med et ønske om å rekruttere flere dyktige medarbeidere, har i løpet av få måneder blitt en satsing som har skapt ringvirkninger også for de nærmere 5000 medarbeiderne i virksomheten.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Dagens Perspektiv

Se våre tilbud

Dagens Perspektiv
Digitalt

Se våre tilbud

Powered by Labrador CMS