Ledelse

Camilla Amundsen har vært leder i 15 år, blant annet i Talkmore, Lyse og Altibox, og forteller at hun ikke kunne gått inn i en ny jobb og byttet lederstil.

Camilla Amundsen gjør som forrige leder, kaller seg «konserntjener»

Selskapet er kjent for flat struktur og «tjenende lederskap». – Jeg skal ta med meg verdigrunnlaget og DNA-et til selskapet videre, sier Camilla Amundsen.

Publisert Sist oppdatert

­IT-selskapet Miles og deres tidligere toppleder, Tom Georg Olsen, har det siste tiåret fått oppmerksomhet i bøtter og spann for lederfilosofien sin; med svært flate strukturer, tillitsbasert ledelse og en sjef som har kalt seg «konserntjener» istedenfor konsernsjef. Tilbake i 2013 kom forskere fra Norges Handelshøyskole til at virksomheten ble ledet i henhold til det som i ledelsesfaget kalles «servant leadership»; eller «tjenende lederskap» på norsk. Et begrep lansert av Robert K. Greenleaf på 70-tallet, som handler om å dele makt, sette de ansattes behov først og bidra til at de utvikler seg og presterer.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS