Ledelse
Camilla Amundsen har vært leder i 15 år, blant annet i Talkmore, Lyse og Altibox, og forteller at hun ikke kunne gått inn i en ny jobb og byttet lederstil.
Camilla Skjær Brugrand
Camilla Amundsen gjør som forrige leder, kaller seg «konserntjener»
Selskapet er kjent for flat struktur og «tjenende lederskap». – Jeg skal ta med meg verdigrunnlaget og DNA-et til selskapet videre, sier Camilla Amundsen.
IT-selskapet Miles og deres tidligere toppleder, Tom Georg Olsen, har det siste tiåret fått oppmerksomhet i bøtter og spann for lederfilosofien sin; med svært flate strukturer, tillitsbasert ledelse og en sjef som har kalt seg «konserntjener» istedenfor konsernsjef. Tilbake i 2013 kom forskere fra Norges Handelshøyskole til at virksomheten ble ledet i henhold til det som i ledelsesfaget kalles «servant leadership»; eller «tjenende lederskap» på norsk. Et begrep lansert av Robert K. Greenleaf på 70-tallet, som handler om å dele makt, sette de ansattes behov først og bidra til at de utvikler seg og presterer.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP